Google+ és a SEO

Google+ seo szerepe

Örömmel tapasztaltam, hogy az idei év meghozta a kedvét sok felhasználónak, sőt szakavatott marketingesnek is hazánkban a Google+ felfedezéséhez. Egyre másra születnek is a tuti beszámolók, hogy mire, hogyan, és miért is jó a Google+. Amivel viszont még nem nagyon találkoztam a hazai cikkek között: a Google+ hatékony seo eszköz is. Jóval hatékonyabb, mint a Facebook, vagy a Twitter és hasonlók. Az ok egyszerű: a Google+ a Google tulajdona.

A közösségi média – tartalommenedzsment – seo háromszög között egyre nagyobb az átfedés, ahogy változik az online világ (szakmai és felhasználói oldalról egyaránt).

Teljes átfedés sosem lesz, mindig meg lesz az a bizonyos rész feladat az egyiknél, ami a másik számára irreleváns. Ez így van rendjén, így is kell kezelni, amennyiben emellett elfogadjuk az előző bekezdésben leírt tényt!

Google+ esetében megtalálható egy kifejezetten kellemes egyvelege mindhárom szegmensnek, ugyanis a többi közösségi háló tartalmával szemben, a Google+ oldalakat szinte azonnal indexeli is a Google, így egy releváns keresésnél ott lesz a találatok között. Ez kiemelten igaz abban az esetben, ha az a bizonyos Google+ oldal (vagy felhasználó) már szerepel a köreidben, akinek a bejegyzése megfelel a keresésed feltételeinek! Szóval itt az ideje bekerülni minél több Google+ körbe!

Mi sem természetesebb, hogy ezek alapján megéri keresőoptimalizálási szemszögből is átnézni az oldal adatlapját, vagy bejegyzéseinek szövegét megtervezni.

Optimalizáld a Profilod

 

Google+ Oldal Neve

Legyen a cégnév/weboldal név, de legalábbis legyen benne. Keresőoptimalizálás szempontból nem ez adja a kritikus tömeget, de mindenképp erősíti a jelenlétedet, így nem éri meg kihagyni ezt a lehetőséget.

Egyedi URL

Ez az opció nem kimondottan nekünk lett kitalálva, inkább az angol nyelv területen élőknek, pl. ékezetes betűk az url-ben, de mindenképp segíti azt, hogy könnyebben megtalálható legyen az oldalad.

Mégiscsak könnyebben jegyzi meg a látogató plus.google.com/+weboldalam url-t, mint a korábbi végtelen hosszú számsort tartalmazó linket.

Ha még nem állítottad be az egyedi url-t, akkor így teheted meg:

Profil -> Névjegy -> Linkek (szerkesztés) -> Google+ url

Googl+ egyedi url

Minimális mozgásteret ad a Google+ az url beállításában, alapvetően az oldalad neve lesz az, így már csak emiatt is gondosan válaszd meg, hogy mit állítasz be!

Mottó és Bemutatkozás

Egyszerűsítve a dolgot, ez a rész az oldalad Meta Description része. Ebből következik, hogy szintén jól át kell gondolni! Legyen benne néhány fontosabb kulcsszó, amire fókuszálni szeretnél majd a Google+ bejegyzéseid által, így releváns találatokat érhetsz el a keresésekben.

Ajánlott hosszúság: a ’Mottó’ és a ’Bemutatkozás’ részt egymás után fűzve 160 karakternyi szöveg az, ami megjelenhet a keresési találatoknál, mint leírás, így ez a rész mindenképpen legyen ütős, de ezt követően már csak a fantáziád szab határt. Láttam már pár soros (vagy teljesen üres) bemutatkozó szöveget, de nem ritka az olyan sem, ahol komplett leírást kapsz az oldalról. Sőt láttam már ide beillesztett önéletrajzot is… Egyszóval bármi lehet, lényeg, hogy mi a célod az oldallal, és annak feleljen meg!

Bejegyzések seo szerepe

Erős lenne azt mondani, hogy egy Google+ bejegyzés esetén is úgy optimalizálj, mintha blog bejegyzést írnál, de lényegében nem távolodnánk el nagyon a céltól, ugyanis azok a szempontok, amiket figyelembe kell venni, alapvetően hagyományos seo elemek!

  • legyen benne 1-2 kulcsszó
  • hacsak nem egyszerűen egy fotót, vagy gondolatot osztanál meg, akkor legyen benne link az oldalara/valamilyen érdekes tartalomra.
  • hashtag használat, amit a Google igyekszik támogatni is, az auto hashtag funkcióval (persze magyar nyelven még nem működik).
  • call to action

Az említetteken felül hatékony eszköz még, ha megemlítesz valakit a bejegyzésben, így felhívva őt interakcióra. Persze nem egyszerűen begépelve a nevét és majd csak észre veszi, hanem a Google+ által biztosított ’+’ jeles említéssel, így értesítést fog kapni arról, hogy valaki megemlítette.

Végül a legfontosabb: legyél aktív!

Posztolj rendszeresen (napi 1 is rendszeres), keress kapcsolatokat, kommunikálj, s ha van rá lehetőség, akkor szemérmetlenül oszd meg közösségekben, kommentben az oda illő, releváns tartalmadat. Ha tényleg oda illik, akkor hidd el, meg fogja hálálni a gondoskodást és növekedni fog a „követőid” száma is, és a weboldaladra érkező forgalom is.

Digitális marketing stratéga vagyok, a LeadFlow Consulting társalapítója.
Szakterületem a tartalommarketing, annak minden leágazása és a keresőoptimalizálás.
Elsődlegesen e-kereskedelmi oldalak technikai és tartalmi optimalizálásával, illetve tartalomalapú marketing kampányok megvalósításával foglalkozok.
Mottóm: “Nyújts kiváló tartalmat és érdemeld ki a jogot, hogy promótáld a termékedet!” – Guy Kawasaki

Ha van esetleg kérdésed, akkor az alábbi csatornákon megtalálsz.

Close Menu