Barion Pixel

Google Pingvin 2.0 után: Hogyan állj talpra 5 lépésben?

Ismét lesújtott a Google Pingvin!

 

Google Pingvin Update
Google Pingvin Update

Persze a helyzet nem ilyen rossz. Az eddigi tapasztalatok szerint az oldalak mintegy 2-3%-át érintette a legfrissebb algoritmus, ami a web spam oldalakat hivatott kizárni a kereső lét körforgásából. Sőt számos olyan beszámoló is van, hogy kisebb, vagy akár nagyobb nmértékben is erősödött az oldal helyezése a keresőben, tehát nem csak büntetéseket oszt a Google Pingvin, hanem jutalmazza is az arra érdemeseket.

Az eddigi tapasztalatok alapján sok olyan oldal került hátrébb sorolásra, büntetés alá, akik ezt megérdemelték, viszont akadtak köztük olyanok is, akiket nem kellett volna elkaszálni elméletileg. Azért elméletileg, mert az oldal adott esetben nem tartozik a kiszűrendők közé, mégis az oldal beállításai (on-site seo) nem voltak elég egyértelműek, esetleg egyszerűen csak rosszul (egyáltalán nem??) volt az oldal ilyen szempontból kezelésbe véve.

 

Lássuk mik az eddigi tapasztalatok!

Kiket talált meg a Google Pingvin?

Az eddigiek alapján azokat, akik linképítésnél mindig, vagy többnyire azonos szövegű bejövő linkekkel rendelkeztek. A “többnyire” itt ~20-30%-nál már jelentkezhet.

Eddig ez a legáltalánosabb közös pont a Google Pingvin által hátrasorolt oldalak között, így ezt tekinthetjük elsődleges célpontnak ennél a frissítésnél. Persze a mostani tapasztalatok ki fognak egészülni hamarosan további érdemleges beszámolókkal, amint több adat fog rendelkezésre állni, illetve megszületnek lassan az első komolyabb helyreállítási útmutatók is, ahogy tisztább lesz a kép a szakértők fejében.

 

Addig is mit tehet az, akinek az oldala hirtelen hátrébb került a frissítést követően hirtelen, így szinte biztosan érintette a Pingvin algoritmus frissítése:

1.  Töltsd le az oldaladra mutató linkeket tartalmazó listát. Ezt megteheted a Google Webmaster Tools segítségével.

2. Állapítsd meg, hogy melyik link jöhet olyan oldalról, amely spam gyanús lehet, így a te oldaladra is negatív hatással van. Hogyan állípatsd meg? Itt van egy útmutató hozzá! A leírás angol, de már készül egy honosított változat belőle, hogy ne legyenek kizárva azok, akiknek ez gondot okozna! Ezek után még ott a lehetőség, hogy manuálisan ellenőrizzük a kiszűrt linkeket, hogy azok közül melyik oldal spam gyanús igazából. Ehhez most egy jó tipp: ha jól láthatóan zuhant az oldal helyezése az utóbbi időben, akkor azt az oldalt megtalálta a Google Pingvin.

3. Szüntesd meg az ártalmas linkeket

– ha van elérhetőség az oldalhoz, akkor jelezd ezt az igényedet a pontos link megadásával. Néha sikerül, néha nem. Ha igen, akkor örülünk, ha nem

– akkor ott a lehetőség arra, hogy kérd a link visszautasítását Google Webmaster Tools segítségével (Disavow Tool).

4. Kérd az oldalad ismételt vizsgálatát, hogy minél hamarabb helyreálljon a világ rendje. Erről bővebben pedig itt tudsz olvasni!

5. Figyelj rá, hogy ezt követően milyen linkek mutatnak az oldaladra, hova helyezed ki te magad az oldalad linkjét, milyen szöveget adsz a link mellé, de ide értendő, hogy figyelembe kell venni az új irányvonalat is, miszerint a tartalomnak egyre nagyobb szerepe van és fokozott súlya van már a közösségi interaktivitásnak is, így mindenképp legyen a checklist része a közösségi média is. Például a Google+, ami egy remek kiindulási alap!

 

Ahogy érkezik újabb info a lehetőségekről, veszélyekről, igyekszem frissíteni mihamarabb a posztot, hogy naprakész legyen!

 

Matt Cutts elmondta, hogy mi várható a közeljövőben, íme a videó:

Titeket megcsapott a Google Pingvin szele, vagy nem zavarta meg a napi rutint, mert szuperül kezeltétek eddig is a linkjeiteket?

 

(Forrás/bővebben: Search Engine Journal)

Tartalommarketing és SEO szakértő @ | peter@thecoffeebreak.hu

Tartalommarketing és SEO szakértő, a CoffeeBreak Consulting digitális marketing ügynökség és szakmai blog alapítója, ahol a marketing stratégiák kialakítása és megvalósítása mellett business és productivity tréningeket is tart.
Elsődleges szakterületei a tartalommarketing, keresőoptimalizálás, közösségi média management és a growth hacking. Számos ügyfele volt hazai és nemzetközi közép- és nagyvállalati szegmensekből, kiemelten foglalkozik eCommerce oldalak tervezésével, illetve teljes körű marketingjükkel.
Szabadidejében pedig a KV Szünet Podcast adásait bővíti.

Share
Tweet
Pin
Share