GooglePlusz kezdetek

Már koránt sem olyan új felület a Google “közösségi oldala”, a Google+, mégis sokan nem, vagy csak eseti jelleggel használják, mert nehéz eligazodni rajta.

A jó hír nekik, hogy utóbbi probléma csak eleinte igaz, ha valaki elkezdi rendszeresen használni a GooglePluszt, akkor gyorsan meg lehet szokni a használatát.

Google Plus

Sőt! Mostani bejegyzésemmel szeretnék ezen is egy kicsit könnyíteni! Mindamellett, hogy rengeteget lehetne írni arról, hogy ki hogyan használja a Pluszt, első körben néhány link segítségével javaslom az indulást, amik a hivatalos bemutató oldalakra visznek, s itt képekkel-videókkal, rövid leírásokkal segít a Google, hogy könnybben belakhassa az ember fia-lánya a felületet.

(Mindazonáltal a már rutinosabb versenyzők is találhatnak itt hasznos tippeket!)

 

Az alábbi rendszerben végighaladva elég részletes tárlatvezetésben lehet részünk:

  • Google Profil beállítása (Ez már csak amiatt is hasznos, mert ezt fogod látni minden Google szolgáltatásban: youtube, gmail, stb.) itt ha a 3 nagyon lelkesítő promo bekezdésen átgörgetünk, akkor jönnek a hasznosabb tippek. Persze azért nem fogja a kezünket végig a Google, de ad néhány ötletet, hogy mire érdemes odafigyelni, legyen az a profilunk megfelelő kitöltése, profilkép kiválasztása és hasonlók. Egyet kiemelnék, mint elég fontos lépést: a “megosztási beállítások szabályozása”. Valóban erősen ajánlott, hogy ezeket megfelelően határozd meg, ellenkező esetben történhetnek olyan dolgok, amik vagy neked, vagy másoknak okoz kellemetlen perceket.
    • Kik léphetnek veled kapcsolatba? Alapvetően úgy gondolom, hogy jelenleg nincs szükség komolyabb korlátozásokra, néhány esettől eltekintve olyan emberek szoktak bejelölni, akiket érdemes viszont követni, “körözni”.
    • Értesítések: itt viszont javaslok egy hangsúlyosabb ritkítást, mivel ha aktívan használod a felületet, előbb-utóbb ki fog kergetni a világból, hogy fél percenként kapsz valamilyen értesítést. (Személy szerint amit meg is hagytam, azokat is átraktam szinte mind telefonra, így az e-mail fiókon nincs elúszva folyamatosan)
    • Köreid: ez még hasznos, mivel itt meghatározhatod, hogy mely köreid kerüljenek be a “nagy kalapba”, mikor egy posztodnál azt választod ki, hogy a “köreid” láthatják. Pl. hasznos lehet arra, ha a család, barátok, munkatársak, sakk szakkör klubtagok köreidet egybe gyűjtöd, így a hétvégi sakk verseny eredményed megosztásánál egy klikkel tudod kijelölni őket. (A körök kialakításáról még lesz szó egy későbbi bejegyzés keretein belül, mivel az még egy sarkallatos pontja a GooglePlusznak)
    • Profil: Itt néhány láthatósági/hozzáférési paramétert tudsz megváltoztatni. Kiemelendő, hogy ha kihasználod (nagyon helyesen) a Közösségek funkcióját is a Plusznak, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy kivedd a pipát a “A Google+-közösségeid bejegyzései jelenjenek meg a profilodban.” sor elől. Mégpedig azért, mert ha ott van, akkor a saját profilod alá, ill. a 10 különböző állatos közösségbe kirakott cuki cicás fotód ott fog virítani egymás alatt 11-szer a profilodban. Nem túl csábító látvány… Mindazonáltal, ha célzottan posztolsz, akkor hasznos, mert amit megosztasz egy közösségben, azt megosztod egyúttal azokkal is, akiknek már szerepelsz a köreiben.

 

  • Körök: Ez itt kérem szépen a GooglePlusz lelke. Ennek használatára nincs tuti recept, mindenki a saját szája íze szerint alakítja ki köreit. A rendszer ugyan indulásból generál néhány kört a számodra, de ezeket átnevezheted, összeolvaszthatod, törölheted, csinálhatsz újakat. Ami azt illeti, egy idő után szerintem mindenki elér odáig, hogy 10-20+ köröket alakít ki, de hallottam már 900+ darabszámról is, bár ők igazi G+ evangelisták és mindent itt intéznek, legyen az üzlet, vagy magánélet. (Körök kezelésével kapcsolatban itt egy jó kis video anyag is Martin Shervington prezentálásában. Elég újszerű megközelítésben használja a Körök nyújtotta lehetőségeket, én kipróbáltam, nekem eddig nagyon jól működik ez is)
    • Ezen belül, a rendszer feldob egyrészt a meglévő kapcsolataink, másrészt a korábban megadott személyes adataink alapján javaslatokat, hogy kik érdekelhetnek minket. Kezdésnek mindenképp jó.
    • Itt tudod kezelni a meglévő köreidet, ill. hozhatsz létre újakat. Egyik körből a másikba egyszerű drag-and-drop rendszerrel át lehet húzni a tagokat.

 

  • Fotók: Itt tudod szabályozni, hogy kik láthatssák a fotóidat, albumaidat, megoszthatsz 1-1 képet, de akár egész albumot is, valamint innen érhető el a GooglePlusz saját fénykép szerkesztője is, ami meglepően jól működik! Persze ezen kívül vannak még további opciók, ezek csak a lényegesebbek. Amire itt érdemes figyelmet fordítani, hogy a profilfotódon kívül (amit ugye mindenki láthat) szabályzhatod, hogy mely képeid legyenek nyilvánosak, s melyek csak bizonyos köröknek, vagy akár csak neked. Gondold át, nem mindegy!

 

 

Ezek talán a legszűkebben vett alap tudnivalók, amiknek alkalmazásával már könnyedén használatba vehető a GooglePlusz.

 

Ugye nem is bonyolult!

 

Kérdés esetén fordulj hozzám bizalommal itt, vagy akár egyből a Plusszon!

Digitális marketing stratéga vagyok, a LeadFlow Consulting társalapítója.
Szakterületem a tartalommarketing, annak minden leágazása és a keresőoptimalizálás.
Elsődlegesen e-kereskedelmi oldalak technikai és tartalmi optimalizálásával, illetve tartalomalapú marketing kampányok megvalósításával foglalkozok.
Mottóm: “Nyújts kiváló tartalmat és érdemeld ki a jogot, hogy promótáld a termékedet!” – Guy Kawasaki

Ha van esetleg kérdésed, akkor az alábbi csatornákon megtalálsz.

Close Menu