Google SERP változás: hosszabb meta leírások

Újabb változásokat eszközölt a Google a keresési eredmények között a napokban. Pontosabban 2017. november közepe táján, számolt be tapasztalatairól a MOZ. Az eredeti cikket itt tudjátok elolvasni. Mi a SERP módosítás lényege? Mostantól a meta leírások és snippetek hossza megváltozott, ez pedig SEO szempontból kihatással van mindennapjainkra nekünk is. Ráadásul ez nem egy most bejelentett meta leírás módosítás volt, hanem életbe is lépett. Olyannyira, hogy tegnap még lefuttattam néhány keresést teszt jelleggel, visszafogott eredményekkel, viszont ma már egyértelműen látszódott nálunk is az újítás, a rekord, amit találtam a korábbi 165 karakter hosszú meta leírás helyett 314 karakter volt, magyar oldalnál.…

Continue Reading

Chatbotok és appok háborúja

Biztos sokan érzik úgy, hogy ez a cím túlzó, még messze nem beszélhetünk erről az összecsapásról. A drámai feszültség fokozásáért azt is mondom, hogy nem csak az alkalmazásokat, de a weboldalakat is fenyegetik már a botok. De nézzük meg miért erősödhetnek meg ilyen gyorsan a chatbotok. Az emberek nagy százaléka még nem hallott egyáltalán a botokról és a velük érkező „beszélgetős” forradalomról. Problémát jelent ez a chatbotok terjedésének? Egyáltalán nem. Az ATM-ek használatánál sem a háttérben futó szoftvert kell megismernie a használóknak, csak a felhasználói felületet (UI). A felület pedig már a legtöbb esetben ismert a netező tömegeknek (Facebook Messenger, Viber, Slack stb.) Az emberek úgy kezdhetik el használni a…

Continue Reading

A Chatbotok és a Conversational User Interface – már nem csak emberekkel beszélgetünk

Satya Nadella a Microsoft vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a cég jövője a beszélgetésen alapuló platformokra épül. Ez azt jelenti, hogy kevesebb Windows és Office, és több Cortana és Tay (Cortana, a Microsoft Siri-je, akivel beszélgethetünk és pár egyszerűbb teendőt segítségével viszonylag gyorsan elvégezhetünk. Tay, az elhíresült Chatbot, akit a „troll” felhasználók éles indulása után órákon belül rasszistának neveltek.). Satya Nadella a Microsoft vezérigazgatója Conversational és Graphical User Interface Érdemes szólni pár szót a mai napig használt GUI-ról (Graphical User Interface). Az 1980-as években az Apple, Xerox és a Microsoft terjesztette el a grafikus felhasználói felületet, ezzel is segítve, hogy a…

Continue Reading

Kéz a kézben: Közösségi média és tartalommarketing

Minden cég szerkesztőség, és minden ember, aki hozzáfér a közösségi médiához, újságíró. Elfogadod? Attól tartok, hogy muszáj lesz. Természetesen senki nem lesz egyik pillanatról a másikra képzett újságíró, és a cégek sem alakulnak cigaretta füsttel átitatott szerkesztőséggé, de tény, hogy a lehetőségük megvan rá, és bizony jó ha el is gondolkoznak ezen. (Persze cigaretta füst nélkül, valószínűleg a gyermekkoromban látott amerikai filmek hatására él csak bennem ez a kép.)

A közösségi média és a tartalommarketing fényes jövője

Nevezhetjük tartalommarketingnek, tartalom PR-nak, vagy ahogy jól esik, de a lényeg, hogy az emberek szeretnek a kiválasztott portékáról tesztet, véleményt olvasni, videót nézni, podcast-et hallgatni. Ezen belül is mindenki a maga habitusa szerinti hosszúságú és részletgazdagságú írást, vagy videót választ. Mi akkor járunk a legjobban, ha mindegyiket előállítjuk és a fogyasztóra bízzuk, hogy mire van igénye. A legjobb, ha készítünk szöveges blogbejegyzést, videót és podcast-et is. Egy téma, egyszer kell nagyon részletesen kutatni, majd egy nagylevegővel elkészíteni az anyagokat. A siker szinte garantált, hiszen legrosszabb esetben is még inkább a téma szakértői leszünk a precíz utánajárásnak köszönhetően. [caption id="attachment_861" align="aligncenter" width="612"]Channel 9 Tudtad? A Microsoft már 2004-ben elindította saját vállalati blogját, Channel 9 néven. Nemes egyszerűséggel a United Airlines azon rádió csatornájáról lett elnevezve, ahol bárki belehallgathat a fedélzeten zajló beszélgetésekbe. Ezzel a lépéssel a Microsoft egyben Bill Gates helyett a fejlesztőit küldte előtérbe és a felhasználók és a közösség közti kapcsolatot szerette volna mélyíteni.[/caption]

Continue Reading

Webanalitika, ébredj!

Mint olyan embernek, aki otthonosan mozog a webanalitikában, nehéz volt anno belátnom, hogy önmagában a webanalitika kevés. Nem elég, ha mindent mérsz, mindent riportolsz és minden ott van feketén, fehéren.   Az, hogy mi hiányzott, igazából az elmúlt pár évben találtam meg, s az elmúlt időben fogalmazódott meg bennem egy pontos válasz erre.  

Az analitika önmagában semmi!

Lehet mérni a tudásodat abban, hogy milyen könnyen tudsz kinyerni bizonyos adatokat a rendszerből. vagy hogy azonnal megmondod a látogatók hány százaléka érkezett mobilról, abból mennyi volt a férfi és a 18-24 év közötti. Ez lehet egy szempont. Ha ez a fő elv, akkor rossz hírem van: egy idő után mindenki meg fogja (ha tényleg akarja) tanulni a webanalitika minden trükkjét és már nem lesz kérdés, hogy valamit meg tudsz-e mondani, amiről alapvetően a rendszer képes adatot gyűjteni. Ha ezt eléred, akkor… hátradőlsz és stagnálsz, élvezve a hihetetlen mennyiségű tudást és rutint? Ez a kérdést zavart engem kezdetektől fogva (nem, nem tudok mindent és terveim szerint nem is fogok), mert láttam, hogy véges számú kombinációra képes pl. az általam használt Google Analytics rendszere is. Temérdek kombinációra, de véges számúra. Így gyakorlatilag biztosítani tudnám azt, hogy bárkit szétbombázzak emészthetetlen mennyiségű adattal és várjam, hogy mit mond rá.

Continue Reading

Instant Articles – legyen élmény a tartalomfogyasztás

Az Instant Articles már a tavalyi megjelenésének pillanatában felkeltette az érdeklődésem, de sajnos a Facebookról akkor még lepattantam, a magyar piac nem elég nagy a tesztelésre, és valószínűleg a felhasználók viselkedése is eltér az USA, Ázsia és Európa Nyugati felén tapasztalhatótól. Az első megjelenés óta sok minden változott, de a legfontosabb, hogy már mindenki számára elérhető ez a lehetőség. Azt szeretném leszögezni, hogy ez nem egy „how to” cikk. Abban szeretnék segíteni, hogy ismerd meg, találd meg a benne rejlő lehetőségeket, és csak akkor szánj rá egy cikk elolvasásánál több időt, ha tényleg úgy látod, hogy megéri ezzel foglalkozni.

Continue Reading

Nem kell funnel, koncentrálj az igazi értékre!

Február elején sikerült ott lennem az idei Superweek konferencián, ahol sok nagyon érdekes dolgot hallottam. Azok között is volt egy olyan előadás, ami nagyon megragadt bennem és ez vezetett a mostani cikkemhez is. Az előadást Avinash Kaushik tartotta, amiben egy másik fajta megközelítést fogalmazott meg az ügyfelek csoportosításával, tevékenységük mérésével kapcsolatban és rendkívül inspiráló előadás volt. Nem új gondolata volt, de sokat finomodott az elmúlt pár évben. Az akkor elhangzottakat egy korábbi cikkben már megírtam, ajánlom mindenkinek (őszintén).   Ez miért fontos itt? Alapvetően mutatott egy szebb irányt a stratégiai tervezéshez, mint tartalommarketingesnek (és analitikusnak is), amit szeretnék megosztani veled is. Gondolkodj el rajta Te is, építsd be, ha tetszik. Csak gazdagabb lesz tőle a hosszú távú stratégiád.  

Az alapelv

  Felejtsd el a Funnel analízist! Kicsit erős, de mindjárt megmagyarázom, hiszen ezzel azt javasolom, hogy a legfontosabb alapok közül egyet kukázz ki.

Continue Reading

Avinash jött, beszélt, elment, az inspiráció megmaradt

Kezdjük azzal, hogy miről is szól a Superweek. Analitikáról, adatról, mérésről. Felpezsdült a véred egyből gondolom… Ami e mellett nagyon fontos, hogy ezen az 5 napon a szakma olyan gurujai jönnek el átadni tudásukat és ötleteiket, akik már réges rég túl vannak azon a szinten, hogy táblázatokat gyártsanak, látogatókat számoljanak és rámutassanak a vásárlási folyamat gyenge pontjaira - adatokkal alátámasztva-. Amit kaptunk, az egy sokkal szabadabb látásmód és feladatok, megoldások. Hogyan tudunk egy adott folyamatot máshogy mérni, vagy akár (amiről Avinash kaushik a Superweekenmost is fogok írni) máshogy közvetíteni olyanok felé, akik nincsenek annyira jóban a számokkal, mint mi. Indokolatlanul kiemelve, mert a többi előadó is fantasztikus volt, most a két Avinash Kaushik által tartott előadására térnék ki. Egyrészt mert rendkívül indpiráló témát hozott, másrészt a téma nagyon is élő és nálunk egyelőre akutt is.   A probléma, amit felhozott a Funnel használata. Mindent Funnel-eken keresztül tervezünk, mérünk, ami arra sarkall minket, hogy a cél az legyen: mindenki kerüljön egyre lejjebb a tölcsérben.

Continue Reading

Produktív munkavégzés: a hatékonyság a multitasking halála

Multitasking helyett GTD

Amit most leírok, annak lesz a végeredménye, hogy miként oldottam meg az egyre inkább fejemre növő multitasking problémámat. Ha tudod és érzed, a multitasking mit jelent, akkor mutatok neked egy megoldást. Miután megismertem a GTD - Getting Things Done - gondolatát, metodológiáját, rájöttem, hogy rajtam ez fog segíteni. De egy próbát mindenképp megér. Akármilyen jó is vagyok adott esetben multitasking téren, van az a mennyiség, ami már kezelhetetlen és akkor jön a baj, mert egyszerre nem lesz kész fél tucat feladat. Egyértelmű volt, hogy ez nem fog működni tovább. GTD lett a megoldás. Priorizálás, pontos feladat rögzítés, hogy semmi ne maradjon ki és minden meg is legyen oldva időre. Ha érdekel a GTD bővebben, akkor vagy olvass utána itt pl, vagy várj egy kicsit, amíg írok róla külön, mert fogok hamarosan.

Continue Reading

A konverzióoptimalizálás alapjai

Egy weboldal sikerességét az biztosítja, ha az oldalon egyre több és több konverzió valósul meg. Ezt két oldalról lehet megközelíteni:

  • Növelni kell az oldalra látogató felhasználók számát.
  • Növelni kell a konverziók számát. Pont ez utóbbival foglalkozik a konverzióoptimalizálás.
 

 Konverzióoptimalizálás

Az egyik leginkább költség hatékony módja tud lenni egy weboldal optimalizálásának. Célja, hogy a weboldalam tartalmát az oda látogatók számára a tökéletes módon állítsam össze. Olyan tartalmat és olyan formában kapjanak, amire a leginkább igényük van. Ez hozza azt az eredményt, hogy az egyes oldalak teljesítménye is emelkedik, jobban konvertálnak. Sima win-win, ha tényleg jól csináltunk mindent. Ők többet és jobbat kapnak, nekem több lesz a konverzióm. :) Ezt meg is fogalmaztuk egy bekezdésben, persze ennél messze-messze bonyolultabb a feladat és a költséghatékonyság is relatív.

Continue Reading
Bezár