A Chatbotok és a Conversational User Interface – már nem csak emberekkel beszélgetünk

Satya Nadella a Microsoft vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a cég jövője a beszélgetésen alapuló platformokra épül. Ez azt jelenti, hogy kevesebb Windows és Office, és több Cortana és Tay (Cortana, a Microsoft Siri-je, akivel beszélgethetünk és pár egyszerűbb teendőt segítségével viszonylag gyorsan elvégezhetünk. Tay, az elhíresült Chatbot, akit a „troll” felhasználók éles indulása után órákon belül rasszistának neveltek.). Satya Nadella a Microsoft vezérigazgatója Conversational és Graphical User Interface Érdemes szólni pár szót a mai napig használt GUI-ról (Graphical User Interface). Az 1980-as években az Apple, Xerox és a Microsoft terjesztette el a grafikus felhasználói felületet, ezzel is segítve, hogy a…

Continue Reading

Kéz a kézben: Közösségi média és tartalommarketing

Minden cég szerkesztőség, és minden ember, aki hozzáfér a közösségi médiához, újságíró. Elfogadod? Attól tartok, hogy muszáj lesz. Természetesen senki nem lesz egyik pillanatról a másikra képzett újságíró, és a cégek sem alakulnak cigaretta füsttel átitatott szerkesztőséggé, de tény, hogy a lehetőségük megvan rá, és bizony jó ha el is gondolkoznak ezen. (Persze cigaretta füst nélkül, valószínűleg a gyermekkoromban látott amerikai filmek hatására él csak bennem ez a kép.)

A közösségi média és a tartalommarketing fényes jövője

Nevezhetjük tartalommarketingnek, tartalom PR-nak, vagy ahogy jól esik, de a lényeg, hogy az emberek szeretnek a kiválasztott portékáról tesztet, véleményt olvasni, videót nézni, podcast-et hallgatni. Ezen belül is mindenki a maga habitusa szerinti hosszúságú és részletgazdagságú írást, vagy videót választ. Mi akkor járunk a legjobban, ha mindegyiket előállítjuk és a fogyasztóra bízzuk, hogy mire van igénye. A legjobb, ha készítünk szöveges blogbejegyzést, videót és podcast-et is. Egy téma, egyszer kell nagyon részletesen kutatni, majd egy nagylevegővel elkészíteni az anyagokat. A siker szinte garantált, hiszen legrosszabb esetben is még inkább a téma szakértői leszünk a precíz utánajárásnak köszönhetően. [caption id="attachment_861" align="aligncenter" width="612"]Channel 9 Tudtad? A Microsoft már 2004-ben elindította saját vállalati blogját, Channel 9 néven. Nemes egyszerűséggel a United Airlines azon rádió csatornájáról lett elnevezve, ahol bárki belehallgathat a fedélzeten zajló beszélgetésekbe. Ezzel a lépéssel a Microsoft egyben Bill Gates helyett a fejlesztőit küldte előtérbe és a felhasználók és a közösség közti kapcsolatot szerette volna mélyíteni.[/caption]

Continue Reading

Instant Articles – legyen élmény a tartalomfogyasztás

Az Instant Articles már a tavalyi megjelenésének pillanatában felkeltette az érdeklődésem, de sajnos a Facebookról akkor még lepattantam, a magyar piac nem elég nagy a tesztelésre, és valószínűleg a felhasználók viselkedése is eltér az USA, Ázsia és Európa Nyugati felén tapasztalhatótól. Az első megjelenés óta sok minden változott, de a legfontosabb, hogy már mindenki számára elérhető ez a lehetőség. Azt szeretném leszögezni, hogy ez nem egy „how to” cikk. Abban szeretnék segíteni, hogy ismerd meg, találd meg a benne rejlő lehetőségeket, és csak akkor szánj rá egy cikk elolvasásánál több időt, ha tényleg úgy látod, hogy megéri ezzel foglalkozni.

Continue Reading

Google+ az új Gmail címjegyzék

Biztos sokan láttákok már a híreket, miszerint hamarosan küldhetsz Gmailen keresztül levelet olyanok részére is, akiknek nem is tudod a mail címét, de GooglePluszon szerepel a köreidben. Persze ez elég durván hangzik, főleg hogy sokaknak több 1.000, vagy 100.000 ember van a köreiben.  

A Google a funkció bevezetését azzal indokolta, hogy ennek köszönhetően tudsz üzenni majd olyanoknak, akiket ismersz (GooglePluszról ugye), de nem tudod az e-mail címüket.

 Gmail kapcsolatok között a Google+ Ez valahol érthető és jó ötlet is, mert tényleg vannak olyan ismerőseim a köreimben, akiket nem csak GooglePluszon ismertem meg, viszont nem tudom az új e-mail címüket. Másrészt viszont általánosságban elmondható az, hogy sok esetben nem véletlenül nem tudjuk a mail címét annak, akinek nem tudjuk. Nem adta meg, nem tette publikusan elérhetővé (mondjuk GooglePluszon).   Pánikra azért semmi ok.

Continue Reading

Új nyereményjáték szabályokat hozott a Facebook! Már nem tilos, ami volt!

Egy igen fontos szabálymódosítást élesített a Facebook, amivel sokat enyhített a nyereményjáték megkötéseken.

 Ez tulajdonképpen mindenkinek nagy könnyebséget jelent, mégis a legnagyobb hasznot a kisebb oldalaknak hozhatja, akik eddig nem engedhették meg maguknak, hogy úton-útfélen külön applikációt fejlesszenek/fejlesztessenek, ha szerették volna kicsit felpörgetni az oldalukat. Most már lehetőség van az alábbiak igénybevételére nyereményjátékokhoz:

  • Kérhetsz like-ot, ami egyúttal nevezés is a játékra. Ez ugye eddig egy igen gyakran alkalmazott, ám tilos megoldás volt, mostantól viszont engedélyezett megoldás, s ami nagy előny: ingyenes!
  • Kérj kommenteket, ami a játék részvételi feltétele. Szintén tilos volt, s egy igen hatékony módja az interaktív kapcsolat fentartásának, ami mostantól egybeköthető nyereményjátékkal is, szintén ingyenesen.
Ezekben hatalmas lehetőségek vannak, leginkább a kommenteléssel egybekötött játékokban, mivel itt fel tudod venni a kapcsolatot a közönségeddel, s lássuk be, a közösségi médiában ez nem hátrány...

Continue Reading

Youtube – Egy fiók mind felett!

Nem sokkal ezelőtt, a Google bejelentette, hogy egy (igencsak örvendetes) frissítést vezetett be a Youtube rendszerébe.   Mégpedig nem mást, mint hogy mostantól lehetőséged van egy Youtube fiókból, ami jobbára a Google+ fiókod is egyben (ha még nincs, akkor olvasd el korábbi cikkemet a Google+ kezdeti tippekről), több Youtube csatornát kezelni. Ez amiatt fontos, mivel eddig a céges Youtube csatornát, fiókot csak úgy tudtad használni, ha ahhoz külön létrehoztál min. egy Youtube fiókot és oda-vissza lépkedtél a kettő között. A mostani frissítésnek köszönhetően már ez a probléma nem áll fenn, ami nagyon-nagy könnyebbséget jelent az aktív, több fiókot is kezelő felhasználóknak.

Youtube channles update

A beállítás sajnos még nem érhető el mindenki számára, de mint a korábbi frissítések esetében (utóbbi időben már megtapasztalhattuk bőségesen), várhatóan most is rövid idő kérdése, hogy mikor lesz elérhető mindenki számára, így nem árt már most utána olvasni és képbe kerülni, hogy ha elérhetővé válik a funkció, akkor már csak be kelljen állítani.

Continue Reading
Bezár