Barion Pixel
+Post Ads, amit már tudunk

Post Ads használata Adwords-ben

Miért jó a Post Ads? Mert nem a felhasználók által annyira utált platformon belüli reklámozás a lényege, hanem a Google Plus tartalmaid platformon kívüli reklámozására kapsz lehetőséget, így szerezve olvasókat a weboldaladra és követőket magadnak, vagy az oldaladnak platformon belül!

Kik használhatják?

“Bárki” alatt értem azokat az Oldalakat és személyes Profilokat, akik megfelelnek néhány követelménynek. Ezek közül is a két fontosabb: a követőid legyenek megjelenítve publikusan az adatlapodon, illetve rendelkezz te, vagy az oldalad legalább 1000 követővel.

Emiatt ugye most megy a verseny az eddig csak Facebook-ot használó cégek, média ügynökségek, online marketing szakértők között, hogy valahogy (és lehetőleg minél hamarabb) meglegyen az 1000 követő és belevághassanak a Post Ads használatába.

Ha neked, vagy az oldalanak még nincs meg ez a szám, akkor sincs veszve semmi, csak használd aktívan a G+t és meglesz.

Post Ads használata

Ha már megvan, ill. megfelelsz a többi feltételnek is, akkor az alábbiak szerint tudod beüzemelni AdWords-ben ezt a fajta hiretési módot:

  1. Hozz létre egy új kampányt, s válaszd a “Display Network only” lehetőséget, illetve azon belül is az “Engagement” típust.
  2. Hozz létre egy, vagy több hirdetés csoportot. Itt alapvetően nincs különbség a standard Display kampányokhoz képest.

Post Ads speciális beállítások

Ott tűnik fel először egyedi beállítási lehetőség, amikor sablont kell választani, ugyanis itt bekerül a választhatók közé egy “Post your G+ content on the web” elnevezésű sablon is.

Post Ads sablon AdWordsbenHa kiválasztottad, akkor közvetlenül alatta lesz a “Select Google+ Page” lenyitható menü, ahol az egyéb oldal választása esetén a menü helyett egy kézzel kitölthető sor jelenik meg. Ide másold be a Google+ Profilod, vagy oldalad url-jét. (Ha indulásból felajánlotta neked választhatóként az oldalad, akkor természetesen csak válaszd ki.)Post Ads-hez Google+ oldal választása

Alapbeállításként a legutolsó releváns posztodat fogja beemelni, ami a weboldalaról származik és megosztottad publikusan, de a “Select different post” gombbal kilistázhatod az összes lehetőséget.

A “Select Sizes” gombbal pedig megadhatod, hogy mely méretű hirdetéseket szeretnéd igénybe venni. Lényegében erre is a hagyományos Display ad elvek érvényesek, mivel bármelyik típust használod, kattintás után ugyanolyan típusú, méretű ablakban fogja megnyitni a Google Plus posztodat.

Egy utolsó extra: a “Select different post” alatt van egy “Customize” gomb is. Itt beállíthatod, hogy csak a posztot szeretnéd hirdetni, vagy legyenek láthatóak a kommentek is. Nekem utóbbi a szimpatikusabb és a hasznosabb is, de ez egyéni döntés kérdése. Ha aktívak a kommentek, akkor tudnak a hirdetésen belül kommentelni is, nem csak +1-et és megosztást klikkelni.

Kész is. Ez után már csak annyi van hátra, hogy élvezd az eredményt, optimalizáld és mérd vissza a hatékonyságot, majd számolj be itt egy komment keretében a tapasztalataidról.
Addig is, ha szembe jövök veled valahol a weben egy Google Plus Post Ads hirdetéssel, ne habozz kommentelni, +1-ezni. Screenshotnak is örülök. 🙂

Sok sikert, használjátok ki az új funkciót!

Köszönet a forrásért a steadyemand oldalának, ill. az OrmosNET oldalának, aki felhívta a figyelmemet az említett cikkre!

Tartalommarketing és SEO szakértő @ | peter@thecoffeebreak.hu

Tartalommarketing és SEO szakértő, a CoffeeBreak Consulting digitális marketing ügynökség és szakmai blog alapítója, ahol a marketing stratégiák kialakítása és megvalósítása mellett business és productivity tréningeket is tart.
Elsődleges szakterületei a tartalommarketing, keresőoptimalizálás, közösségi média management és a growth hacking. Számos ügyfele volt hazai és nemzetközi közép- és nagyvállalati szegmensekből, kiemelten foglalkozik eCommerce oldalak tervezésével, illetve teljes körű marketingjükkel.
Szabadidejében pedig a KV Szünet Podcast adásait bővíti.

Share
Tweet
Pin
Share