A korábban megszokott 165 karakter helyett már 320 karakterig tervezhetjük az oldalaink meta leírását.

Google SERP változás: hosszabb meta leírások

Újabb változásokat eszközölt a Google a keresési eredmények között a napokban. Pontosabban 2017. november közepe táján, számolt be tapasztalatairól a MOZ. Az eredeti cikket itt tudjátok elolvasni.

Mi a SERP módosítás lényege?

Mostantól a meta leírások és snippetek hossza megváltozott, ez pedig SEO szempontból kihatással van mindennapjainkra nekünk is. Ráadásul ez nem egy most bejelentett meta leírás módosítás volt, hanem életbe is lépett.

Olyannyira, hogy tegnap még lefuttattam néhány keresést teszt jelleggel, visszafogott eredményekkel, viszont ma már egyértelműen látszódott nálunk is az újítás, a rekord, amit találtam a korábbi 165 karakter hosszú meta leírás helyett 314 karakter volt, magyar oldalnál. Tehát ezzel kell számolni.

Mostantól az oldalak meta leírása 320 karakter hosszú is lehet!

Röviden tehát a lényeg: mostantól eltörölte a Google a korábbi 165 karekteres limitet, s mostantól ez ennél jóval magasabb. Az optimális hossz még bőszen tesztelés alatt, de valahol 270 és 320 között van.

A fentebb linkelt cikkben egy csomó érdekes info van a kutatási eredményekről és arról, hogy miért most lett kihirdetve. A lényeg annyi, hogy novemben 2. felében ért el a módosítási hullám egy olyan mértéket (51%), ahol már megjelent ez a frissítés, tehát már több esetben, mint nem.

Ami olyan szempontból több, mint érdekes, hogy ebben az 51%-ban már benne vannak azok az oldalak is, ahol engedné hosszabbra a meta leírásokat, de dolgozik ott egy lelkiismeretes keresőoptimalizáló és szépen 165 karakter hosszú mindegyik meta leírás.

Miért fontos a hosszabb meta leírás keresőoptimalizálás szempontból?

Személy szerint két fontos okot látok:

  1. Egyrészt szabadabban tudunk innentől kezdve szöveget írni, nagyobb teret kapnak a kreatív, felhasználók számára is hasznos szövegek. Ráadásul több karakternyi helyet kapunk keresőoptimalizálni is ezeket.
  2. A hosszabb meta leírás nagyobb találati eredményt biztosít, így alapvetően látványosabb teret tudunk kitölteni a találati oldalon.

A kettő közül szerintem magasan az első a fontosabb, ott is inkább a felhasználói élmény növelése. Mérhetetlen sok weboldal mellett minden keresésnél van esélyed arra, hogy ha jó helyen szerepelsz (legyen ez az első találati oldalon bárhol), akkor mostantól közel kétszer akkora helyed van meggyőzni a keresőt, hogy a te oldalad, tartalmad az, amit keresett. Sokkal többet tudsz tenni azért, hogy a keresőbeni találatok közt a tiéd legyen a leginkább megnyerő és beszéldes. Ez pedig a keresőoptimalizálást már csak közvetetten érinti, mégis fontos eleme lesz annak a jövőben.

Ezt a kérdést egyébként több szempontból is érdemes lesz vizsgálni. Egy annotationt mindenesetre érdemes elhelyezni november végére, hogy később lásd az időpontot, hátha lesz érdemi változás. Ugyancsak érdemes jelölni, amikor egy-egy adag meta leírást bővítesz majd az oldaladon, így tudsz következtetéseket levonni arra vonatkozóan, hogy milyen hatása van az oldalra, ha hosszabb a meta leírás.

Hatását tekintve pedig azt semmiképp se felejtsük el, hogy a hosszabb meta leírás azt is jelenti, a 3-4-5+ találati helyekig többet kell majd görgetni is. Ez felértékeli az igazán jó találati helyezéseket a keresőben. Persze nem ez lesz az, amitől megszűnik a forgalom a találati oldal aljára, viszont ha a nagyobb helyet, jobb láthatóságot és a sokkal könnyebben (felhasználói igényre) optimalizálható szöveget nézed, akkor egyútt már komolyabb hatást is lehet várni.

Hogyan érdemes nekivágni?

Nos, a legegyszerűbb, ha a legfontosabb oldalaitokkal kezdtek és azoknál végzitek el a szükséges módosításokat.

Persze vannak akadályozó tényezők a rendszerben. Aki például WordPresst használ és hozzá a Yoast plugint, mint én is, annak várnia kell egy kicsit, mert hiába adod meg a megfelelő hosszúságú szöveget, nem emeli át. 🙂 De addig lehet készíteni a szövegeket egy erre használt drive sheet-be, hogy utána majd csak át kelljen másolni!

Tartalommarketing és SEO szakértő @ | peter@thecoffeebreak.hu

Tartalommarketing és SEO szakértő, a CoffeeBreak Consulting és szakmai blog alapítója, ahol a marketing stratégiák kialakítása és megvalósítása mellett business és productivity tréningeket is tart.
Elsődleges szakterületei a tartalommarketing, keresőoptimalizálás, közösségi média management és a growth hacking. Számos ügyfele volt hazai és nemzetközi közép- és nagyvállalati szegmensekből, kiemelten foglalkozik eCommerce oldalak tervezésével, illetve teljes körű marketingjükkel.