Google SERP változás: hosszabb meta leírások

Újabb változásokat eszközölt a Google a keresési eredmények között a napokban. Pontosabban 2017. november közepe táján, számolt be tapasztalatairól a MOZ. Az eredeti cikket itt tudjátok elolvasni. Mi a SERP módosítás lényege? Mostantól a meta leírások és snippetek hossza megváltozott, ez pedig SEO szempontból kihatással van mindennapjainkra nekünk is. Ráadásul ez nem egy most bejelentett meta leírás módosítás volt, hanem életbe is lépett. Olyannyira, hogy tegnap még lefuttattam néhány keresést teszt jelleggel, visszafogott eredményekkel, viszont ma már egyértelműen látszódott nálunk is az újítás, a rekord, amit találtam a korábbi 165 karakter hosszú meta leírás helyett 314 karakter volt, magyar oldalnál.…

Continue Reading

Avinash jött, beszélt, elment, az inspiráció megmaradt

Kezdjük azzal, hogy miről is szól a Superweek. Analitikáról, adatról, mérésről. Felpezsdült a véred egyből gondolom… Ami e mellett nagyon fontos, hogy ezen az 5 napon a szakma olyan gurujai jönnek el átadni tudásukat és ötleteiket, akik már réges rég túl vannak azon a szinten, hogy táblázatokat gyártsanak, látogatókat számoljanak és rámutassanak a vásárlási folyamat gyenge pontjaira - adatokkal alátámasztva-. Amit kaptunk, az egy sokkal szabadabb látásmód és feladatok, megoldások. Hogyan tudunk egy adott folyamatot máshogy mérni, vagy akár (amiről Avinash kaushik a Superweekenmost is fogok írni) máshogy közvetíteni olyanok felé, akik nincsenek annyira jóban a számokkal, mint mi. Indokolatlanul kiemelve, mert a többi előadó is fantasztikus volt, most a két Avinash Kaushik által tartott előadására térnék ki. Egyrészt mert rendkívül indpiráló témát hozott, másrészt a téma nagyon is élő és nálunk egyelőre akutt is.   A probléma, amit felhozott a Funnel használata. Mindent Funnel-eken keresztül tervezünk, mérünk, ami arra sarkall minket, hogy a cél az legyen: mindenki kerüljön egyre lejjebb a tölcsérben.

Continue Reading

A konverzióoptimalizálás alapjai

Egy weboldal sikerességét az biztosítja, ha az oldalon egyre több és több konverzió valósul meg. Ezt két oldalról lehet megközelíteni:

  • Növelni kell az oldalra látogató felhasználók számát.
  • Növelni kell a konverziók számát. Pont ez utóbbival foglalkozik a konverzióoptimalizálás.
 

 Konverzióoptimalizálás

Az egyik leginkább költség hatékony módja tud lenni egy weboldal optimalizálásának. Célja, hogy a weboldalam tartalmát az oda látogatók számára a tökéletes módon állítsam össze. Olyan tartalmat és olyan formában kapjanak, amire a leginkább igényük van. Ez hozza azt az eredményt, hogy az egyes oldalak teljesítménye is emelkedik, jobban konvertálnak. Sima win-win, ha tényleg jól csináltunk mindent. Ők többet és jobbat kapnak, nekem több lesz a konverzióm. :) Ezt meg is fogalmaztuk egy bekezdésben, persze ennél messze-messze bonyolultabb a feladat és a költséghatékonyság is relatív.

Continue Reading

SEO Holnap, avagy merre tovább

A keresőoptimalizálás ma már egy kvázi közismert fogalom. Az, hogy mit takar azonban már számomra is kezd néha kissé ködös lenni. Olyan sok a kapcsolódási pont más, az egyszerűség kedvéért most a marketing alá besorolt ágazatokkal. Már csak amiatt is fontos kérdés ez, mert az én meglátásom szerint, ha egy “SEO-s” továbbra is jó szakember akar maradni, akkor minden, a későbbiekben felsorolt témákban kisebb-nagyobb mértékben el kell mélyednie. Ez rendszeres kérdés saját magam felé is: milyen irányba bővítsem dinamikusabban a fegyver táramat?

2015-ben a seo önállóan már nem áll meg, kevés. Szükséges az alábbiakkal bővíteni a tevékenységi kört:

Continue Reading

Google SERP redesign

Változás a Google találatok megjelenítésében!

Ami eddig nagyjából fix karakter számnak volt tekinthető egy Title megírásánál, most egy kicsit bonyolultabb megoldással kerül kiszámításra az új Google SERP redesign következtében.

A frissítést követően a megjelenített Title mérete dinamikusan (dinamikusabban) fog változni ezentúl. Arról, hogy jelenleg mit lehet tudni, több átfogó cikk is megjelent már, pl. a Moz oldalán is. Itt elég részletesen járják körül a kérdést, ill. a mostantól követendő elvet a saját kutatási eredményeikre alapozva. Ezt igyekszem röviden összefoglalni most én is.

 

Continue Reading

Webshop keresőoptimalizálás legfontosabb elemei

Vannak általános folyamatok, melyek minden egyes weboldal keresőoptimalizálása során fontos feladatok. Ezeket a kisebb, kevés oldallal rendelkező weboldalaknál ugyanúgy végig kell járni, mint a terjedelmes méretekkel rendelkezők esetében.

Most nem is ezekre térek ki, csak azokra, amik egy nagyobb, összetettebb oldalnál különösen fontosak. Erre a legjobb példa, egy sok termékkel, aloldalakkal bíró webshop. A nagy mennyiség egyrészről hasznos lehet, mert a sok hasonló termék erősítheti az oldal relevanciáját, cserébe éppen ez adja magát a problémát is, mert a sok azonos tartalom viszont nem az igazi.

Continue Reading

GooglePlus és a SEO

Örömmel tapasztaltam, hogy az idei év meghozta a kedvét sok felhasználónak, sőt szakavatott marketingesnek is hazánkban a Google+ felfedezéséhez. Egyre másra születnek is a tuti beszámolók, hogy mire, hogyan, és miért is jó a Google+. Amivel viszont még nem nagyon találkoztam a hazai cikkek között: a Google+ hatékony seo eszköz is. Jóval hatékonyabb, mint a Facebook, vagy a Twitter és hasonlók. Az ok egyszerű: a Google+ a Google tulajdona. A közösségi média – tartalommenedzsment – seo háromszög között egyre nagyobb az átfedés, ahogy változik az online világ (szakmai és felhasználói oldalról egyaránt). Teljes átfedés sosem lesz, mindig meg lesz az a bizonyos rész feladat az egyiknél, ami a másik számára irreleváns. Ez így van rendjén, így is kell kezelni, amennyiben emellett elfogadjuk az előző bekezdésben leírt tényt! Google+ esetében megtalálható egy kifejezetten kellemes egyvelege mindhárom szegmensnek, ugyanis a többi közösségi háló tartalmával szemben, a Google+ oldalakat szinte azonnal indexeli is a Google, így egy releváns keresésnél ott lesz a találatok között. Ez kiemelten igaz abban az esetben, ha az a bizonyos Google+ oldal (vagy felhasználó) már szerepel a köreidben, akinek a bejegyzése megfelel a keresésed feltételeinek! Szóval itt az ideje bekerülni minél több Google+ körbe!

Continue Reading

App Store Optimalizálás – ASO

Nem mehetünk el szó nélkül amellett a tény mellett, hogy ma már az optimalizálás témakörébe nem csak weboldalak, hanem számos más felület is beletartozik. Most az ASO (App Store Optimization) folyamatát fogjuk körüljárni.

Az ASO lényege, hogy a különböző App Store felületeken (Androidnál a Google Play, iOS esetén pedig az App Store) a lehető legjobb eredményeket hozza a publikált program. Itt jó eredménynek azt tekintjük, hogy minél előrébb szerepel a keresési találatok között, ha egy felhasználó szeretne egy új applikációt beszerezni… vagy legalábbis rákeres.

Continue Reading

Facebook hashtag és képes beszólások!

A Facebook, mint social media nagyhatalom nem engedheti meg magának a luxust, hogy üljön a babérjain és élvezze a sikert, hisz nagyon sokan igyekeznek letaszítani őt a trónról, pl. Twitter, Google+, hogy csak a legesélyesebbeket említsem.   Persze nem is tesz így, ismét két újítást vezetett be egymás után.   Az újdonságok: Az egyik a számos másik platformról már ismert hashtag használata, akivel a Twitter, az Instagram, vagy akár a Googke+ már szép sikereket ért el. Ennek a bevezetése már szinte kötelező lépés volt, így mostantól a Facebook esetében is fontos eszköz lesz a tökéletes hashtagek kiválasztása és alkalmazása. A hashtagek kezelése elég fontos momentum egy kampánynál, de a mindennapi használatban is sokkal-sokkal interaktívabbá tudja tenni a közösségi élményeket, így akár üzleti, akár magán célból éled az online életed, javaslom használj hashtageket!   A másik újdonság, amivel fel szeretnék dobni a Facebookon belüli kommunikációt, hogy mostantól egy bejegyzés kommentelésekor nem csak szöveget, hanem képet is hozzá tudunk adni. Az ötlet jó, bér még van rajta mit finomítani, mert a saját online albumainkhoz se férünk hozzá, csak új feltöltése engedélyezett, ami szerintem hiba. Ettől eltekintve az ötlet jó, mindenképp hatással lesz a Facebookos kommunikációra!

Continue Reading
  • 1
  • 2
Bezár