Barion Pixel

Tartalommarketing: Amit mindenképp tudnod kell

Tartalommarketing?

A tartalommarketing nem mai fogalom, de most újból virágzik, minden nap kerülnek elő újabb és újabb hazai és nemzetközi cikkek, akár teljes weboldalak, amelyek ennek fontosságát taglalják. Joggal, hiszen az egyik legfontosabb tényező manapság, a tartalom besorolásakor, vagy mondhatjuk akár úgy is, a legalapvetőbb elvárás az olvasó részéről, hogy mennyire értékes számára, az információ amihez hozzájut.
Ezt az igényt kell hogy kiszolgálja a tartalommarketinges.

Mit lehet elérni?

Új látogatókat szerezhetsz az oldaladra, megtarthatod a meglévőeket, akiket ráadásul motiváltabbá tehetsz, hogy népszerűsítsék az oldaladat.

Tartalommarketing lépések

 

Jól hangzik, de mégis hogyan működik?

Nem csodafegyver, de gondolom ezzel tisztában vagy.
Fontos szem előtt tartani, hogy ha most kezded a tartalommarketing eszköztárát aktívan használni, akkor ehhez időre lesz szükséged. Az ok egyszerű: meg kell tudni, hogy mi az, amivel meg tudod ragadni azoknak a “tartalom fogyasztóknak” a figyelmét, akikkel szeretnél kapcsolatba lépni.

Megteheted azt, hogy olyan irányba indulsz, ami nagy célközönséget szólít meg, biztosabb a siker. Árnyoldala, hogy itt nagyobb lesz az a réteg, aki végeredményben nem teljesen hozza vissza az elérésébe fektetett időt és erőforrást.

Másrészt végezhetsz kutatást, hogy pontosabb legyen a kép a célcsoport szokásairól, érdeklődéséről. Itt tulajdonképpen semmi újdonság nincs az eddig marketing eszközök támogatásához képest, a célcsoport ismerete eddig is elengedhetetlen volt, erre megvannak a jól bevált eszközei minden marketingesnek.

Mégis egy dolgot ki kell emelnem. Mindenképp meg kell találni azokat a kulcsszavakat, amik alapján megkapja munkánk gyümölcse a lehetőséget egyáltalán arra, hogy megtalálja a közönség.
Ez alapvető követelménye a sikernek, legyen az bármi, amit szeretnénk elérni, látogatók, regisztrációk, hozzászólások…

Megvan az alap, tervezz!

Amint megvan a célcsoport, és azok a kulcsszavak amikre jó eséllyel reagálnak majd, akkor már igazából is neki kezdhetsz a tervezésnek.

Sok olyan forrást követek napi szinten, ahol gyakran kerül elő olyan téma, amiben nem ahhoz kapsz segítséget, hogy “mit” írjál, hanem ahhoz, “hogyan”. Tény, hogy nem elég az ötlet maga, amit szeretnél megosztani az olvasóiddal, tudni kell azt olyan módon tálalni, hogy végig is olvassák!

Ehhez persze rutin kell. Sok idő, gyakorlás és tapasztalat. Ezek a legfontosabbak, amiket eddig leszűrtem az általam olvasottakból, nincs igazi kiskapu.

Amit érdemes minden alkalommal megtenni, mielőtt hozzálátsz az íráshoz: tervezz. Tervezd meg, hogy mit szeretnél elmondani és ami még fontosabb, milyen struktúra szerint akarsz majd haladni. Ezzel elkerülheted, hogy csapongj a témák között, követhetetlen legyen a felépítése az egész szövegnek. Ahogy az iskolában is tanultuk: bevezetés, tárgyalás, befejezés. Nem kell túlbonyolítani, de legyen meg a váz.

 

Mik azok a tartalmak, amik jó eredményeket hoznak?

Azok, amik választ adnak az olvasóidban felmerült kérdésekre, így kifejezetten hasznos lesz nekik.

Azok, amik valami újat mutatnak, amit még eddig nem, vagy csak kevesen írtak le.

Az is jó lehetőség, ha több forrást össze tudsz fűzni saját gondolatokkal úgy, hogy az egy egységes képet alkosson. Segítve ezzel másoknak, hogy hamarabb informálódjanak.

Mutass konkrétumokat, számokat, adatokat, elemzéseket, amik könnyebbé teszik mások számára megérteni miről is írsz, illetve ők hogyan tudnák használni.

 

Láss neki, írj!

Nem, elsőre nem az lesz az eredmény, ami fejben összeállt. Írd le, lehetőség szerint egyszerre, amit az ihleted sugall. Legyen leírva! Ez fontos, saját tapasztalat, hogy amit nem írsz le valahová, legalább az ötletet magát, az hamarosan el fog tűnni a semmiben. Az első alkalommal inkább írj le több mindent is, mint amire szükség van. Később még hasznos lehet néhány extra ötlet.

Ha megvan az első vázlat, akkor jön a neheze. A vázlatból fel kell építeni a kész szöveget. Olvasd át, többször és javítsd, ami második olvasatra már nem hangzik olyan jól, mint mikor leírtad.

 

Optimalizálj!

Kész a szöveg? A következő lépés, hogy optimalizáld. Fontos észben tartani, hogy kinek írsz, miről írsz, hol írsz (személyes blog, céges, stb.). Ezek nagyban befolyásolják a megjelenéssel kapcsolatos követelményeket, bár a privát és céges oldalak között egyre inkább elmosódik a határ, de azért továbbra is számolni kell vele, mivel a stílust nagyban befolyásolhatja.

Figyelj oda, hogy:

  • a betűtípus legyen könnyen olvasható, itt fontos a háttér színe is,
  • a fontosabb gondolatokat, témaválasztó szakaszokat mindig emeld ki,
  • képek – nagyon fontos szerepük van a felhasználói élmény maximalizálásában. Ha a témádhoz kapcsolódik, az csak jó, pl. egy infografika, vagy termék fotó, de ha csak megtöri a szöveget és hangulatot ad, már nyertél vele;
  • cím – kulcs fontosságú. Ha a címmel nem ragadod meg az olvasód figyelmét, akkor a többivel sem fogod, mert odáig nem jut el. Hacsak nincs egyéb oka rá, amiért elolvasná, amit írtál (pl. rajong érted…),
  • irányítsd a figyelmét az olvasónak: felsorolások az összefüggő szövegben, félkövér, dőlt betűk használata, képek pontos elhelyezése a kulcs fontosságú helyekre,
  • egyéb formai követelmények, mint például sorkizárás (erről pont különböző vélemények vannak…), egységes megjelenés.

 

Ha mindezek megvannak, csak akkor legyen fontos szempont a keresőoptimalizálás.

Persze ezen a pontos tényleg legyen az!

Nincs az a kiválóan megírt szöveg, ami magától fogja a látogatókat elérni. A Google keresőrobotjai számára is ellenállhatatlan kell, hogy legyen.

A kulcsszavak már megvannak, azzal kezdődött minden. Most olyanokra térj ki, mint a képek alt tag-jei, a meta description mező, vagy a meta kulcsszavak (bár ez utóbbiak egyre inkább kiesnek a vizsgált szempontok közül). Ellenőrizd újra a címet: szerepel benne a legfőbb kulcsszavad? Szerepeljen, ha meg tudod oldani anélkül, hogy erőltetett legyen a végeredmény!

 

Oszd meg másokkal!

Hátra van az a nem elhanyagolható feladat, ami segít megismertetni az írásodat másokkal. A megoldás egyszerű: oszd meg közösségi médiában. Lehetőleg több platformon is. Ne csak egyszer, hanem később is, ha valahol tartalma szempontjából releváns, nyugodtan hivatkozz rá.

Most, hogy megosztottad, tedd fel a kérdést, van-e az ismerőseid közül, aki megosztaná? Munkatársak? Közösségi médiában ismerettségek? Szólj nekik is!

Megemlítettél szakértőket, más bloggereket, mint hivatkozási alapot? Küldj nekik egy e-mailt, amiben értesíted őket erről. Ha egyetértenek (vagy ha teljesen másképp vélekednek), van rá esélyed, hogy megosztják a saját olvasóikkal. Ez utóbbiak már csak amiatt is hasznosak lehetnek, mert hosszú távon értékes szakmai kapcsolatokra tehetsz szert!

 

Mérd az eredményeket!

Mit sem ér a sok belefektetett idő, ha nem látod, hogy milyen hatással volt a tömegre. Látni kell, hogy kiket, honnan és milyen hosszan tudtál lekötni. Milyen közösségi média eredményeket értél el te, ill. azok, akikre a kellő hatást gyakoroltad!

Ezek az adatok fontos elemei lesznek a későbbi munkának, hiszen minél többet írsz, annál több adatod lesz, tisztább képet kapsz az olvasókról. Egyre inkább személyre tudod szabni a tartalmat!

Ne felejtsd el mérni az eredményeket!

Végül

Mindezek után, készülj fel rá, hogy ha most vágsz neki az útnak, akkor kezdetben még nem lesz olyan átütő a siker. A kulcs: ismételd meg. Írj, publikálj, reklámozz. Építsd fel az ismertséged és a kapcsolataid, akik szívesen olvasnak téged!
De mindezeknél fontosabb, hogy mindig tartsd szem előtt: nem a keresőrobotoknak kell írni, hanem azoknak, akik olvassák majd! Persze optimalizálni kell a szöveget, de nem a felhasználói élmény kárára!

Az infografikáért köszönet az IdleList Infographics oldalnak!

A tartalomalapú stratégia a legtöbb működőképes marketingformának alapja, így az account-based marketing -nek is! Olvasd el cikkünket a meglátásainkról!

Tartalommarketing és SEO szakértő @ | peter@thecoffeebreak.hu

Tartalommarketing és SEO szakértő, a CoffeeBreak Consulting digitális marketing ügynökség és szakmai blog alapítója, ahol a marketing stratégiák kialakítása és megvalósítása mellett business és productivity tréningeket is tart.
Elsődleges szakterületei a tartalommarketing, keresőoptimalizálás, közösségi média management és a growth hacking. Számos ügyfele volt hazai és nemzetközi közép- és nagyvállalati szegmensekből, kiemelten foglalkozik eCommerce oldalak tervezésével, illetve teljes körű marketingjükkel.
Szabadidejében pedig a KV Szünet Podcast adásait bővíti.

Share
Tweet
Pin
Share